zaterdag 2 februari 2008

Wegwijs worden

Na een goede nachtrust wordt ik door mijn mentor opgehaald om me te helpen het huurcontract te tekenen, samen met mijn Bulgaarse buurman Nikolai en de twee Litouwse mentors Aiste en Svajune. Mijn Nederlandse kamergenoot heeft me al gewaarschuwd voor huurbazin Olga, bijgenaamd "de heks". Daarover had hij trouwens geen woord gelogen. Met een stalinistische vriendelijkheid word ik verzocht mijn huurcontract te tekenen. Ze was erg verbaasd dat ik de inhoud van de gebrekkige engelse vertaling van het huurcontract doorlas. Ik heb me kapotgelachen om de volgende regel: "Residents are forbidden to appear in an intoxicated state in dormitory". Na het tekenen van het huurcontract zijn we naar de stad gegaan om te lunchen. Na aandringen van de Litouwse mentors koos ik voor een overigens zeer smakelijke Litouwse championsoep. Qua eten zit ik hier zeker niet slecht.

vlnr: mijn mentor Loreta, Aiste, Svajune en Nikolai.

Het eten in Litouwen kan er zeker mee door.

Na het eten zijn Nikovai en ik nog een rondje door de stad gelopen en naar de dormitory teruggegaan. Ik heb inmiddels een SIM-kaart gekocht met een Litouws telefoonnummer. Ik ben trouwens te bereiken op +37862940378. 's Avonds heb ik nog een aantal nieuwe mensen leren kennen in de gezamelijke keuken. Je loopt hier mensen tegen het lijf uit landen waarover je zelden of nooit wat hoort: Kirgistan, Moldaviƫ en Georgiƫ om er maar een paar te noemen. Maar natuurlijk ook weer de usual suspects, want Duitsers zitten echt overal.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Tom,

een goed begin lees ik, vooral de "usual suspects"
vond ik grappig.
Ik zal je blog regelmatig lezen,

gr,

Ruud