vrijdag 18 april 2008

Voetballen!

Op 26 maart nodigde mijn mentor me uit voor een voetbalwedstrijd, de interland Litouwen-Azerbaidzjan. Even was het niet duidelijk of deze wedstrijd wel door zou gaan omdat het een graad of 10 vroor en het veld bedekt was met sneeuw en veldverwarming in het voormalige oostblok kennen ze alleen in Rusland en Oekraïne.



Bij het stadion aangekomen was er tot mijn grote verbazing geen kassa. Het kaartje kon je kopen in een auto. Beveiliging was er wel. Ik was met de twee meiden Aiste en Svajune daar. Op het ticket stond wel waar we moesten zitten, maar dat boeide uiteindelijk niet want het stadion was nauwelijks gevuld. Nadat we een plek hadden uitgezocht in het onoverdekte stadionnetje dat niet eens zo heel gaar was, moesten we eerst het sneeuw en ijs van de kuipstoeltjes verwijderen.



De wedstrijd zelf was niet echt interessant, het was één grote glijpartij. Litouwen was de bovenliggende ploeg en scoorde dan ook en voor de tegenstander was er een rode kaart en vele gele. In de rust begon Svajune te zeuren dat ze het koud had. Voor deze ene keer was ik blij dat er een meid aan het zeuren was, want mijn tenen begonnen inmiddels te bevriezen. Aiste wilde eigelijk blijven, maar ik stemde in met Svajune's voorstel om te gaan.

Geen opmerkingen: